Insula Santorini este de departe cel mai frumos loc pe care l-am vizitat până acum datorită priveliștilor, atmosferei, pitorescului caselor alb-albastre, mâncării delicioase și apusurilor incredibile. Santorini a fost și prima destinație în care am mers cu Mihai. Spre ghinionul lui, de atunci a devenit partenerul meu preferat de călătorie și tot atunci am început tradiția degustării de bere și înghețată în locurile în care mergem.

Santorini travel Santorini travel Santorini travel Santorini travel Santorini travel Santorini travel Santorini travel Santorini travel

Din Cluj-Napoca se poate ajunge ușor în Santorini, Tarom operând curse charter săptămânal în perioada verii. Dacă transportul se rezolvă ușor, în  privința cazării, decizia este mai dificil de luat. Insula este micuță și oferă  vedere la Marea Egee din toate unghiurile. Dar, caldera se află la înălțime pe coasta vestică, iar plajele sunt situate în zona de est si sud est a insulei.  Pe lângă bugetul care a avut un cuvânt greu de zis în ecuație (prețurile pe coastă fiind piperate), a trebuit să alegem, fie priveliștea de pe stânci, fie acces ușor la mare. Pentru că ni le-am dorit pe amândouă și niciunul dintre noi nu excelează la capitolul decision-making, am hotărât să ne petrecem concediul în două locații, una în Kamari, la plajă și alta în Imerovigli, pe stânci.

Stațiunea Kamari este o soluție atunci când vrei să călătoresti cu buget redus. Neavând avantajul priveliștii de pe partea vestică a insulei, hotelurile și tavernele își atrag clienții cu bucătăria tradițională de calitate și prețuri decente. Pentru noi, a fost o alegere bună pentru zilele în care ne-am dorit să lenevim la mare, hotelul fiind poziționat la 5 minute de plajă și de stația de autobuz spre capitala insulei, Fira. Am avut o cameră cu priveliște spre stânci și mare, fiind o plăcere să ne petrecem diminețile pe terasă.  Complexul Syrgos Selini  este o afacere de familie, foarte cozy, liniștit și curat, raportul calitate-preț fiind excelent.

Cea de-a doua cazare am ales-o în Imerovigli, pe coastă. Hotelul  avea o notă personală, camerele fiind decorate cu atenție în tematică navală. Extrem de bine poziționat, oferă o priveliște minunată, atât din cameră, cât și din pisicină sau de pe terasa unde se servește micul dejun. Îl recomand cu drag, Nefeli Homes, pentru mine fiind cea mai frumoasă cazare pe care am avut-o.

Black and Red Beach

Santorini nu este cunoscută neaparat pentru calitatea plajelor, ci pentru priveliștea de pe caldera. Cu toate acestea, insula are câteva plaje unice, cu nisipuri negre, roșii si albe.

Black Beach-ul din Kamari este compus din nisip vulcanic, pietriș și pietre negre. Situația nu este mai fină nici în apă, deci încălțămintea pentru înot trebuie pusă în bagaj, pentru a nu vă testa limitele rezistenței la acupunctură și reflexoterapie. Evident, noi nu am fost pregătiți, așa că am bifat o jumatate de zi de echilibristică pe pietre fierbinți.

Plaja din Kamari este delimitată de o stâncă enormă care se ridică din mare în  partea dreaptă, oferind o priveliște uimitoare atât de pe nisip  cât și din apă.  Cu toate acestea, din cauza pozitionării stâncii, plaja va fi umbrită după-amiaza, așa că recomand un plan de rezervă pentru cea de-a doua parte a zilei. Noi am ales să lenevim la piscina hotelului și în unele zile am decis să vizităm insula. Viață de noapte nu prea există în Kamari, tavernele închizându-se pe la ora 11, așa că serile le petreceam pe malul mării, fie plimbându-ne, fie la o poveste pe șezlong în timp ce degustam berile locale: Yellow Donkey, Black Donkey și Crazy Donkey.

Red Beach este zona care ne-a dezamăgit în această excursie.  Într-adevar, culorile plajei sunt senzaționale, însă ea este mult prea turistică și aglomerată pentru gustul nostru. Cu siguranță, în extrasezon, este mult mai impresionantă, permițându-ți să te bucuri de peisaj și de apa.

După 10 de minute de bălăceală, cum marea era rece și agitată, iar zona hiperaglomearată (peretele din spatele plajei este în pericol de alunecare, accesul fiind interzis pe  jumatate din fâșia de plajă, așa că trebuie să îți aștepți rândul pentru un loc pe pietriș), am preferat să ne retragem la umbră, la  o terasă pe malul apei, departe de agitație.

Akrotiri

O parte din farmecul insulei este dat de atmosfera foarte relaxată din zonele mai putin turistice. Dacă vizitezi o insulă grecească, timpul si distanțele devin  noțiuni relative. Iar dacă autobuzul, barca sau măgarul întârzie, trebuie să te resmenezi. Sau să te adaptezi. Noi am hotărât să  facem o plimbare de la Red Beach, până la stația următoare, în satul Akrotiri pentru că observasem la venire o zonă cu vedere spre vulcan și caldera. Estimat eronat la 15 minute, drumul a durat cam o ora și s-a simțit ca o veșnicie din cauza temperaturilor ridicate, însa a meritat din plin, priveliștea fiind magică, făra aglomerație și fără alti turiști.

Oia, Fira si Imerovigli

Ca să ajungem în Imerovigli, la cea de-a doua locație de cazare, am luat autobuzul din Kamari până în Fira (o călătorie costă 1.5 euro iar busurile sunt foarte frecvente). De acolo, ne-am plimbat pe alei și ne-am bucurat de peisaj, traversând pe rând Fira și Firostefani.

Plimbarea  pe coastă este superbă, deoarece vezi marea și vulcanul la fiecare pas. Drumul pe jos între cele 3 sate a durat cam două ore, cu multe opriri, pentru că oriunde ne uitam, exista potențialul unei poze perfecte.

Fira si Oia sun destinații frumoase, fiind cele mai fotografiate sate din Grecia,  însa extrem de aglomerate de valurile de turiști care vin zilnic în croaziere. Pentru momentele în care am vizitat cele două orașe, ne-am înarmat cu răbdare și ne-am pierdut cu plăcere pe străduțe, admirând casele cu acoperișuri albastre, decorate cu flori și construite pe stânci cu fața spre Marea Egee. Din Fira și Oia se poate coborî în porturi, fie utilzând telecabina în Fira, fie pentru cei dornici de adrenalină, călare pe măgăruși – simbolul insulei, fie pe trepte – vreo 550, tot sport extrem după mine.

Nu încurajez căutarea măgărușilor (been there, done that), experiența olfactivă de pe drumul pe care îl străbat aceștia nefiind o activitate pe care să o încadrez la categoria romantism, poate doar în cazuri de sinuzită acută.Imerovigli va rămâne, însă,  destinția  de suflet pentru noi. Mult mai liniștit decât Fira și Oia,  Imerovigli oferă priveliști superbe asupra vulcanului și insulei atunci când îi străbați străduțele încâlcite si multitudinea de trepte.

Satul este ca de poveste, păstrându-și încă aspectul autentic. Iar apusul…apusul a fost unul dintre cele mai spectaculoase pe care le-am văzut.

Din Imerovigli se pot face excursii pe cetatea Skaros (pentru o vedere asupra calderei), dar este necesar un echipament de hiking (coborârea fiind destul de abruptă), se poate lua vaporașul pentru o plimbare pe craterul vulcanului sau pentru scufundari în ape sulfuroase.

Pentru că planul nostru pentru Santorini includea doar rotații sucesive de stat la soare, plutit în piscină, admirat Marea Egee, mâncat și dormit, în timpul petrecut în Imerovigli, am ales să lenevim  și să ne bucurăm de peisajul minunat de la fiecare oră (luminile aprinse noaptea pe coastă sub un cer înstelat  oferă o imagine la fel de superbă ca și apusul).

Sumarizând, a fost cel mai  fain concediu pentru noi. Ne-am încărcat cu amintiri și emoții pentru o viață. Și pentru că a fost atât de frumos, Santorini a devenit  unica destinație  de vacanță unde planificăm să ne întoarcem curând.