O noapte petrecută în deșert sub stele și o plimbare pe cămilă sunt experiențe care merită încercate măcar o dată în viață. Călătoria în deșertul Sahara a fost  pentru noi memorabilă. De fapt, aceasta a fost printre principalele motive pentru care ne-am dorit să vizităm Marocul.

Unde și cum

Înainte de a alege un tur de deșert în Maroc, este important de știut că există două zone  principale cu  dune: Erg Chigaga (lângă Zagora) și Erg Chebbi (lângă Merzouga). Cele două locații se află destul de departe una de cealaltă, iar drumul până în deșert, fie dinspre Marrakech, fie dinspre Fes, va dura mult.

Abundența ofertelor cu excursii  în deșert poate fi copleșitoare, existând numeroși turoperatori, însă nu fiecare companie de turism vă va duce acolo, pentru că taberele de deșert sunt diferite, iar durata excursiilor variază între 1 și 3 nopți.

Turul de o zi este pentru persoanele care au un timp limitat pentru a vedea deșertul și doresc să vadă niște dune de nisip. Într-un tur de o zi nu ar trebui să vă așteptați la dune incredibile sau înalte. Turistii sunt duși într-o regiune de deșert din jurul orașului unde se vor putea plimba pe cămile.

Dacă optați pentru turul de două zile, veti ajunge în Zagora, în partea de sud a Marocului. Acesta este un deșert de piatră uscată, fără dune magnifice de nisip. Taberele din Zagora sunt de obicei pe stilul buget redus,  astfel încât facilitățile pentru toaletă vor fi împărțite, iar comfortul va fi mai redus.

Erg Chebbi este the real sh**t, pentru dunele înalte, nisip fin și culori spectaculoase.

Ups and down-urile călătoriei pe cămilă

Excursia noastră spre deșert a început în Merzouga, unde am înlocuit mașina cu câte o cămilă. Sahara nu este numai dune de nisip, existând zone cu mici arbuști și pâlcuri de iarbă, spre exteriror fiind chiar și 2-3 palmieri. Plecarea a fost spre seară,  deci căldura nu a fost neapatat o problemă, mai ales în luna februarie. Dacă mergeți primavara-vara, este important să vă hidratați și să vă acoperiți capul, evident soarele este foarte puternic.

Plimbarea pe cămilă durează cam o ora jumătate și este departe de a fi comfortabilă. Pentru că am avut de urcat și coborât dune înalte, noi am rămas cu câteva vânătăi și febră musculară drept suvenir. În schimb, plimbarea poate fi romantică, dacă sunteți mai norocoși ca noi și nu nimeriți cămile cu personalitate. Ale noastre erau în conflict: cămila mea tot făcea peepee pe cămila lui Mihai, care evident devenea morocănoasă și agitată.

În drumul spre tabăra din deșert, am făcut un popas pentru a vedea apusul. Culorile și atmosfera sunt inedite și asta este cu siguranță cea mai frumoasă amintire din experiența marocană.

O noapte în deșert

Seara am petrecut-o la cort. Am ales un camp micuț și intim, pentru că nu sunt fanul zonelor super populate de turiști. În acea noapte am gustat preparatele berbere (cele mai gustoase mâncăruri marocane pe care le-am încercat), am stat la un foc de tabără, am zdrăngănit la tobe, am profitat de cerul senin și am primit și un curs de astronomie for dummies de la Mihai.
Treaba cu frigul în deșert nu este un mit, dupa ce apune soarele, temperatura scade instant cu cel puțin 10 grade.

Again, nu prea e loc de romantism, corturile deși cu super condiții conferă încălzire old school, cu pături, peste pături, peste pături, peste pături. Hainele groase, pantofii închiși și pantalonii lungi (pentru călătoria pe cămilă) sunt parte a echipamentlui standard pentru un tur în deșert.

Răsăritul  este și el musai de văzut, preferabil de pe o dună cât mai înaltă. În dimineața următoare,  ne-am trezit foarte devreme și am plecat în căutarea dunei perfecte.

A durat ceva, pentru că traversatul dunelor este destul de dificil, dar a meritat. Pe măsură ce a apărut soarele, temperaturile au crescut rapid și toate dunele au devenit din aurii portocalii.

Din punctul meu de vedere,  o noapte în deșert este suficientă și nu trebuie alocat mai mult timp zonei. În dimineața urmatoare, camp-urile pot pune la dispoziție excursii pe cămile, sandboarding sau plimbări cu un 4X4, noi am ales ultima variantă pentru că în ziua precedentă, experiența pe cămilă a fost suficient de hardcore.

Oricum, o ședere în deșert este o ocazie pe care nu o veți uita. Cred că pozele vorbesc de la sine. Momentan, pentru mine, călătoria în deșert, pentru fun, feeling și peripeții, este cea mai faină experiență din 2018.