Acum două săptămâni ne-am întors din Mallorca. Când ne-am hotărât asupra destinației, recunosc, nu am fost prea entuziasmată, fiind o variantă de back-up. Dar….Mallorca a fost amazing! Și pentru că m-a surprins atât de tare, o recomand ca destinație de pus pe bucket list. Munții spectaculoși, plajele diverse, satele tradiționale, istoria bogată și capitala cosmopolită oferă ceva pentru fiecare tip de turist, fie el beach-bum, gurmand, hiker, petrecăreț sau ciclist.
Mallorca travel Mallorca travel Mallorca travel Mallorca travel Mallorca travel Mallorca travel Mallorca travel Mallorca travel

Cum și unde

Fiind concediul de vară, am preferat un zbor direct din Cluj-Napoca, fără escale, fără timp pierdut între conexiuni, așa că am făcut un compromis, renunțând la planul inițial de a merge în Portugalia. Făcând schimbarea asta târziu, în vară, și fiind inflxibili în privința datelor pentru ca voiam să ne sărbătorim aniversarea în concediu, prețurile biletelor de avion erau deja în aer (cam 500 de euro un zbor WIZZ ). Soluția a fost să achiziționăm un pachet turistic din puținele destinații rămase disponibile. A fost un business bun pentru o vacanță planificată pe ultima sută de metri pentru că am prins și o reducere, pachetul incluzând: biletele de avion (agențiile de turism le achiziționează cu un an înainte), cazare, asigurare, transferuri și masa în regim demipensiune.

Transportul pe insulă este destul de bine organizat, autobuzele circulând frecvent (cu excepția weekend-urilor când sunt mult mai rare). Prețurile biletelor variază în funcție de distanță, de la 1 EUR  la 8 EUR (când am străbătut insula), iar transferul cu autobuzul pe ruta Palma- Aeroport costă 5 EUR.

Cazarea nu a fost wow, aș zice average: camerele decente și curate, mâncarea bună, plaja aproape, iar supermarket-urile și mai aproape. Plusuri au fost piscina și view-ul. Ca minusuri, eu obiectiez asupra stilul decorativ mult prea eclectic pentru gustul meu, iar Mihai ar menționa accesul la net wireless contra cost (spaniolii sunt destul de în urmă la capitolul tehnologie IT, noroc că s-a scos roaming-ul).

Pe de altă parte, am descoperit în Arenal un resturant super cool decorat în stil American ’50s. Îl recomand, pentru ca au  înghețată delicioasă.

El Arenal și Playa de Palma

În Arenal plaja este family friendly, lungă, cu nisip alb, apă turcoaz, deloc adâncă, având posibilitatea să îți închiriezi șezlonguri sau să te așezi direct pe nisip la umbra unui palmier și să privești munții în depărtare. Atmosfera este idilică, exceptând  gălăgia făcută  de vânzătorii ambulanți și agitația turiștilor cărora le-au fost furate obiectele de pe plajă (se pare că nu este cea mai sigur zonă).

Există multe variante de distracție în stațiune, de la sporturi acvatice, la cluburi pentru petrecăreți. Dacă zilele le-am petrecut lenevind la plajă, seara ne plimbam pe malul mării și admiram apusurile, după care ne opream pe faleza plină de terase și restaurante. Iar în amintirea vremurilor din liceu, am găsit  un pub cu muzică foarte faină, unde am putut jucat biliard și unde Mihai “kicked my ass”, evident.

Din seria „ni se întâmplă nouă”, într-una din zile am fost contrânși să ne mutăm pe plaja din Can Pastilla din cauza unei situații shitty și la propriu și la figurat, apa mării contaminându-se cu deșeuri din rețeaua de canalizare în urma unei furtuni. All’s well that ends well, acolo am descoperit o plajă cu nisip galben, apă adâncă și valuri spumoase.

Palma de Mallorca

Orașul Palma este cozy și foarte elegant. Cetatea veche a orașului este un labirint medieval care curpinde muzee, foarte multe anticariate, buticuri și curți vechi.

Musai’ de văzut: Catedrala La Seu (Gaudi și Barceló și-au adus aportul asupra interiorului), portul și băile arabe. În rest, am renunțat la hartă (yap, we do it old school) și am rătăcit pe străduțe, admirând clădirile în stil Art Nouveau, casele tradiționale, anticariatele și cafenele cochete.

Deia

Satul Deia este amplasat între mare și munte. Localitatea este construită pe un deal așezat într-o vale din Sierra de Tramuntana . Este un loc boem unde străzile pietruite sunt pline de restaurante și cafenele. Deia este superbă și foarte liniștită. Am ajuns în timpul siestei și am avut impresia că eram doar noi în tot satul, era atât de liniște, încât instinctiv am început să vorbim doar în șoaptă.

Dintr-o combinație de bad memory, bad timing și bad luck, ne-am ratat autobuzul spre Palma (mijloacele de transport circulă rar, din două în două ore), având timp să ne plimbăm pe stânci, printre plantații de măslini și lămăi și să admirăm apusul și vederea la Marea Mediterana.

Valdemossa

Valldemossa este scumpă și la vedere și la buzunar.

Cu străzile sale pietruite și cu clădiri frumoase, pline de flori, este genul de sat autentic. Noi ne-am plimbat prin grădini, ne-am cumpărat produse de patiserie tradiționale și ne-am îndreptat spre partea din spate a localității pentru o vedere asupra munților care îl înconjoară. Extrem de bine promovat și dezvoltat, Valdemossa este potrivit pentru fanii vacanțelor active, putându-se face de la alpinism până la drumeții și ciclism montan.

Port de Soller

Port de Soller oferă un cadru perfect pentru un refugiu relaxant, departe de zona aglomerată de turiști a insulei. Plaja, singura cu nisip din zonă, are o vedere superbă spre munte și mare. Nu am reușit să apreciem de la început potențialul orașului, pentru că în peisajul ăsta liniștit, noi am făcut o alergare de viteză prin port în încercarea de a prinde vaporul pentru o croazieră pe mare. Mission accomplished așa că la întoarcere, am redus viteza și ne-am plimbat pe străduțe, admirând plantațiile de portocali.

Sa Calobra și Cala Tuent

Acestea sunt două plaje izolate, departe de agitație. Se află situate între păduri de pini, în spatele unor stânci. Plajele sunt aproape pustii (nu am numărat mai mult de 10 cupluri pe niciuna dintre ele ), cu pietriș, iar apa este verde-albastră și limpede, perfectă pentru o zi de liniște și deconectare.

Es Torrent de Pareis

Situat pe coasta de vest al insulei – este unul dintre cele mai spectaculaose canioane pe care le-am văzut. Din fericire, nu necesită echipamente de alpinism sau tracking, fiind o zonă potrivită plimbării celor ca noi, mai puțini aventuroși. Deși nu foarte comodă, fiind mai mult pietriș decât nisip și neexistând șezlonguri, Plaja de la Es Torrent de Pareis a fost preferata mea.

Ca să ajungem la ea, am străbătut o potecă printre pini și un tunel prin munte. Plaja este foarte îngustă, poziționată între două stânci înalte, iar apa este perfectă: adâncă, turcoaz și foarte limpede, fiind o placere să înoți pe sub stânci.

Regrete? Mallorca a fost mult peste așteptările noastre. Chiar dacă este o insulă relativ mică, există atât de multe de făcut și de văzut: peisaje diverse, golfuri ascunse, peșteri subterane, zone pitorești, cam tot ce are de-a face cu viața bună. Din păcate, nu am apucat să călătorim în partea de nord și vest a insulei, dar cine știe, poate cu altă ocazie.
Momentan, ne așteaptă o toamnă agitată, primul stop-over fiind Belgia.